Jak wynika z raportu, dostępnego na stronie internetowej Holenderskiego Urzędu Statystycznego (CBS), jeszcze nigdy w historii Holendrzy nie wydawali tak dużo na zakupy w internecie.

W 2020 r. wydali oni przeszło 2,6 mld euro w sklepach internetowych Unii Europejskiej, czyli o 32 proc. więcej niż rok wcześniej (o 600 mln euro).

Wydatki rosną nieprzerwanie od 2014 r., kiedy Urząd bada, jak wyglądają wydatki w nieholenderskich internetowych sklepach, dokonywane przez mieszkańców Królestwa Niderlandów.

Wydatki u holenderskich sprzedawców online również wzrosły. Tutaj sprzedaż była wyższa o ponad 40 proc. niż w 2019 r.

Reklama

Według CBS oba wzrosty są wynikiem pandemii koronawirusa, w wyniku której ludzie mieli po prostu mniejszą możliwość chodzenia do tradycyjnych sklepów.

Urząd był w stanie obliczyć wydatki w europejskich sklepach internetowych, ponieważ są one zobowiązane do składania deklaracji VAT, jeśli sprzedają holenderskim konsumentom produkty za więcej niż 100 tys. euro rocznie.