Jak podano w poniedziałkowym komunikacie, problem z regulowaniem bieżących zobowiązań ma już prawie 2,7 mln osób, a średnie zadłużenie przypadające na konsumenta wynosi już blisko 29 tys. zł.

Z danych BIG InfoMonitor wynika, że zaległe zadłużenie konsumentów wzrosło od grudnia ubiegłego roku o 4,9 mld zł, a liczba niesolidnych płatników wzrosła o prawie 19 tys.

Jak wynika z danych zgromadzonych w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor, Polacy mają ponad 7 mln zł zaległości z tytułu opłat za prąd, gaz i wodę.

"Rosnące ceny energii elektrycznej czy gazu ziemnego powodują, że ich odbiorcy mają coraz większy problem z terminowym opłaceniem rachunku za ich zużycie. Jednak dane zgromadzone w naszym rejestrze wskazują, że firmy dostarczające podstawowe media do mieszkań i domów Polaków radzą sobie wewnętrznie z problemami braku płatności i jednocześnie mają elastyczne podejście do swoich użytkowników, bo łączne zaległości zgromadzone w naszej bazie wciąż są stosunkowo nieduże" - powiedział cytowany w komunikacie prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak.

Reklama

"Skutecznym odstraszaczem jest też wstrzymanie dostaw. Jednak są tacy, którzy albo nie wykorzystali możliwości, jakie daje im dostawca prądu czy ogrzewania np. dzięki rozłożeniu na raty zaległego rachunku, albo popadli w spiralę zadłużenia, co w efekcie zakończyło się wpisem do rejestru" – dodał.(PAP)