Zysk operacyjny wyniósł 27,54 mln zł wobec 62,75 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 50,3 mln zł wobec 83,3 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 992,13 mln zł w 2023 r. wobec 1 115,37 mln zł rok wcześniej.

"Najważniejsze zidentyfikowane czynniki, które przyczyniły się do spadku wyników finansowych w stosunku do roku 2022 są następujące:

  • - spadek popytu konsumenckiego na produkty grupy z długim terminem przydatności do spożycia,
  • - podwyżki cen środków produkcji obejmujących surowce, opakowania i energię,
  • - wysoki poziom inflacji i zaostrzenie polityki pieniężnej ograniczające znacząco popyt konsumencki oraz wpływające na poziom kursów walutowych i stóp procentowych,
  • - wzrost kosztów finansowania zewnętrznego oraz płacy minimalnej,
  • - wzrost kosztów produkcji i opóźnienia w korygowaniu cen sprzedaży do największych odbiorców, którymi są sieci handlowe, wynikające z przedłużających się negocjacji z tymi odbiorcami i ich silnej pozycji rynkowej" - napisał prezes Paweł Szataniak w liście do akcjonariuszy.
Reklama

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2023 r. wyniósł 0,16 mln zł wobec 5,14 mln zł zysku rok wcześniej.

Pamapol jest wiceliderem dań gotowych w Polsce. Oferta firmy obejmuje produkty w kategorii dań gotowych, a także konserw mięsnych, pasztetów, zup gotowych oraz warzyw konserwowych. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r. Miała 744,44 skonsolidowanych przychodów w 2022 r.

(ISBnews)