"Analitycy ASM Sales Force Agency zaobserwowali wzrosty cen produktów w koszykach między marcem a lutym 2023 r. w 11 na 14 analizowanych sieci sprzedaży. Kanał e-grocery wciąż pozostaje najdroższym kanałem zakupów. W marcu 2023 roku koszt zakupów online wzrósł o 6,36% względem lutego br. W marcu 2023 roku Badanie i Raport Koszyk Zakupowy przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 291,67 zł. To wzrost o 6,21 zł, czyli 2,17% w porównaniu do lutego br." - czytamy w raporcie.

W pięciu sieciach średnie ceny koszyków przekroczyły próg 300 zł, podkreślono.

Najtaniej w dyskontach

"W marcu 2023 r. najtańsze zakupy można było zrobić, podobnie jak przed miesiącem, w dyskontach - 280,73 zł. Najdroższy w marcu 2023 r. był kanał e-grocery, gdzie na zakupy trzeba było wydać o blisko 23% więcej niż w najtańszych dyskontach" - czytamy dalej.

Reklama

Wśród produktów ujętych w badaniu najwięcej z cenami maksymalnymi oferował ponownie kanał e-grocery (20 produktów).

"Koszyk złożony z najtańszych badanych produktów kosztował w marcu 222,66 zł (więcej o 2,18 zł niż w lutym br.), natomiast koszyk badanych produktów najdroższych - 357,35 zł (więcej o 8,88 zł niż w lutym br.). Różnica między najtańszym, a najdroższym koszykiem w marcu 2023 r. wyniosła 134,69 zł i jest ona o 6,7 zł wyższa niż w lutym br." - napisano także w raporcie.

ASM Sales Force Agency przeprowadza badanie i porównanie cen koszyka w cyklach comiesięcznych. Aktualne dane zebrano w dniach 8-14 marca 2023 r.

(ISBnews)