Terminal będzie miał powierzchnię 30 tys. m. kw. W budynku ma się znajdować m.in. 30 stanowisk check-in, 10 - kontroli bezpieczeństwa i po osiem - kontroli dokumentów przy wylotach i przylotach. Ponadto w budynku będzie 10 bramek wylotowych i trzy karuzele do odbioru bagażu. Znajdzie się tam także duża strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi.

Według Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL) terminal na radomskim lotnisku będzie najnowocześniejszym tego typu obiektem w Polsce. Ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować nawet do 9 mln pasażerów. Zgodnie z planami PPL Radom ma przejąć część ruchu lotniczego z Okęcia, głównie loty czarterowe i niskokosztowe, gdyż na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie.

"Nie można myśleć tylko chwilą bieżącą - trzeba planować strategicznie, na dekady i pokolenia. Aby przyszłość była lepsza, należy budować, tworzyć nowe rzeczy. Takie jak lotniska w Radomiu czy Centralny Port Komunikacyjny" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes PPL Stanisław Wojtera.

Reklama

Przetarg na zaprojektowanie i budowę terminala na lotnisku w Radomiu wygrała firma Firma Mirbud. Koszt inwestycji to prawie 280,5 mln zł.

W komunikacie podano, że akt erekcyjny podpisali m.in. wiceminister infrastruktury Marcin Horała, eurodeputowany Adam Bielan, poseł PiS Marek Suski, prezes PPL Stanisław Wojtera i prezes firmy Mirbud Jerzy Mirgos.

W czwartek podpisana została także umowa na budowę dróg kołowania i płyt postojowych wraz z infrastrukturą techniczną po wschodniej stronie lotniska. Przetarg wygrała Korporacja Budowlana DORACO, która ma zrealizować zadanie o wartości 24,6 mln zł w ciągu 16 miesięcy.

Port lotniczy Warszawa Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku jest budowany prawie od podstaw. Według PPL całe lotnisko ma być gotowe w 2022 r.

Stanisław Wojtera podpisuje akt erekcyjny / Materiały prasowe