Wśród stacji o tematyce biznesowej prym wiedzie należąca do Polsatu TV Biznes, której oglądalność w trzecim kwartale wynosiła ok. 2,33 tys. widzów. Daleko w tyle zostaje TVN CNBC Biznes, która może pochwalić się jedynie liczbą 1,47 tys. widzów – podaje „Rzeczpospolita” powołując się na dane AGB Nielsen Media Research.

Powyższe wyniki oglądalności wciąż jednak nie są wystarczające, aby stacje biznesowe mogły zacząć na siebie zarabiać. Producenci telewizyjni są jednak dobrej myśli. Grupa TVN chce poczekać jeszcze dwa lata na osiągnięcie rentowności przez TVN CNBC Biznes, która już teraz zaczyna zwiększać swoje przychody. Jeśli w tym czasie stacja nie zacznie przynościć zysku, zostanie zamknięta. Podobny los spotkał już szereg kanałów m.in. TVN Lingua, TVN Gra i TVN Med – pisze „Rzeczpospolita”.
Pod względem oglądalności, kanały biznesowe nie mogą nawet konkurować ze stacjami informacyjnymi. Jednak ich przewagą jest prestiżowa i zamożna grupa odbiorców, która przyciąga firmy i ich kampanie reklamowe.

Obecne warunki na rynku nie sprzyjają powstawaniu niezależnych stacji o tematyce ekonomicznej. Mają one szansę funkcjonować jedynie jako element grup telewizyjnych. Dowodem tego jest chociażby sprzedaż TV Biznes grupie Polsat. Dzięki przejęciu, stacja dostała zastrzyk finansowy, zredukowała koszty i teraz jest wiodącą stacją biznesową w Poslce.

Więcej: "Rzeczpospolita"

Reklama