10 proc. prezesów firm uważa działania innowacyjne za główny priorytet działalności swojej firmy, 51 proc. umieszcza działalność innowacyjną wśród czterech głównych priorytetów firmy, a 36 proc. prezesów ceni działalność innowacyjną.

Zaledwie 3 proc. z 246 ankietowanych przez PwC prezesów nie uznaje działalności innowacyjnej za priorytet w swojej firmie.

>>> czytaj też: Innowacje: biznes poszuka kontaktu z naukowcami

64 proc. prezesów uważa, że działalność innowacyjna firmy jest równie ważna jak efektywność operacyjna, zaś 8 proc. postrzega innowacje jako ważniejsze od efektywności operacyjnej. Prezesi firm uważają, że kluczową rolę we wprowadzaniu innowacji w organizacji firm odgrywają liderzy (37 proc.) oraz wizjonerzy (34 proc.).

Reklama

>>> Polecamy: Ranking aktywności innowacyjnej: polskie firmy drugie najgorsze w UE

W ciągu najbliższych trzech lat firmy planują wprowadzać innowacje przede wszystkim w obszarze produktów (26 proc.), modelu biznesowego (17 proc.), obsługi klienta (15 proc.) i technologii (13 proc.).

Raport firmy doradczej PwC został opracowany na podstawie przeprowadzonych w maju 2013 roku ankiet wypełnionych przez 246 prezesów przedsiębiorstw z 60 krajów z Ameryki Północnej i Południowej, Europy, Azji oraz państw Bliskiego Wschodu.