Salini Impregilo złożyła najtańszą ofertę, wartą 615,02 mln zł brutto, na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Skomielna Biała - Chabówka (ok. 5,2 km długości) wraz z budową odcinka DK 47 Rabka - Chabówka (ok. 0,9 km), podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). 

Łącznie wpłynęło 13 ofert. Druga najtańsza oferta należała do PUT Intercor (627,4 mln zł) a trzecia - do Porr Polska Infrastructure (670,65 mln zł). Oferty złożył też m.in. Budimex (724,27 mln zł). Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia 829,9 mln zł brutto. 

Wszyscy wymienieni wykonawcy zaproponowali jednakowe pozacenowe kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty - 22-miesięczny termin realizacji i 10 lat gwarancji na wykonane prace.

Pod koniec ub.r. GDDKiA ogłosiła trzy przetargi na budowę drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrojem (Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała wraz z budową 2-kilometrowego tunelu i Skomielna Biała - Chabówka). Odcinki stanowią część połączenia między Krakowem a Zakopanem, tzw. Zakopianki. Pierwszy odcinek ma ok. 7,6 km długości, drugi 3,1 km (w tym 2,1 km tunelu), a trzeci 5,2 km.

Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są - dla odcinków Lubień - Naprawa i Skomielna Biała - Chabówka - cena (waga 90%), termin realizacji (5%) oraz okres gwarancji jakoś›ci (5%) a dla odcinka Naprawa - Skomielna Biała (z tunelem) - cena (90%) i termin realizacji (10%). 

>>> Czytaj też: Międzynarodowe problemy Pesy. Koncern udławi się własnym sukcesem?