"Merlin powiadomił ponadto spółkę, iż podjął już działania zmierzające do wdrożenia powyższej procedury w postaci zawiadomienia przedstawicieli pracowników Merlin o planowanych zwolnieniach grupowych. Z wyjaśnień Merlin wynika ponadto, iż o planach dotyczących zwolnień grupowych w Merlin powiadomione zostały właściwe Powiatowe Urzędy Pracy" - czytamy w komunikacie.

Merlin podał, że główną przyczyną opisanych wyżej działań jest chęć dokonania reorganizacji, celem maksymalnego ograniczenia kosztów działalności Merlin. Wyjaśnił, iż konieczność wdrożenia opisanych wyżej działań wynika w znaczącej mierze z faktu zawarcia przez Merlin umowy współpracy ze spółką Topmall, podano również.

"W konsekwencji powyższej umowy niecelowe jest dalsze zatrudnianie pracowników Merlin na obecnym poziomie. Wobec zawarcia powyższej umowy istnieje potrzeba zatrudnienia tylko tych pracowników, których zadaniem będzie zapewnienie obsługi Merlin w minimalnym, podstawowym zakresie, tj. reprezentacji Merlin wobec osób trzecich, obsługi księgowej i kadrowo-płacowej" - czytamy dalej.

>>> Czytaj też: Merlin.pl uratowany? Topmall zajmie się odbudową sklepu internetowego

Złożenie oświadczeń o wypowiedzeniu umów o pracę w ramach zwolnienia grupowego planowane jest w terminie do 31 stycznia 2016 r., podsumowano w informacji.

Pod koniec listopada Topmall podpisał z Merlin.pl umowę handlową, która zakłada dzierżawę znaku towarowego oraz domeny internetowej Merlin.pl. Topmall chce "wyprowadzić markę Merlin.pl na prostą" oraz odbudowywać zaufanie klientów i dostawców. Odświeżony Merlin.pl ma pojawić się w ciągu kilku tygodni.

Topmall to polska firma z międzynarodowymi inwestorami działająca na rynku e-commerce. Skupia się głównie na rynkach wschodnich, zwłaszcza Ukrainie. Od 2012 r. prowadzi tam jeden z większych sklepów internetowych Topmall.ua. Od tego czasu tworzy i rozwija platformę softwarową, która przeznaczona jest do prowadzenia sklepów internetowych i marketplace'ów. Spółka w ramach swojej działalności zajmuje się też tzw. cross-border'em, czyli dostarczaniem ponad granicami produktów w modelu B2C. 

>>> Czytaj też: Nie tylko Merlin.pl. Polskie sklepy internetowe masowo wpadają w długi