"Powierzchnia nowego placu przekracza 8 tys. metrów kwadratowych. Dzięki dodatkowej przestrzeni, zdolności magazynowe poznańskiego terminala urosły z niecałych 1,3 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych) do prawie 1,8 tys. TEU" - czytamy w komunikacie.

Rozbudowa Franowa to II etap tego projektu. Łączna wartość obu etapów budowy terminala to około 30 mln zł, z czego koszt tego etapu to blisko 6,7 mln zł.

Obecnie terminal w Poznaniu Franowie obsługuje pięć razy w tygodniu tzw. pociągi operatorskie. To stałe połączenia kontenerowe z portami Trójmiasta, uruchamiane według sztywnego rozkładu jazdy.

"Grupa PKP Cargo sprawdza również opłacalność uruchomienia pociągów operatorskich z Franowa do terminala w czeskim Paskowie pod Ostrawą. To strategiczny regionalny hub w tej części Europy, z którego Grupa PKP Cargo obsługuje połączenia kontenerowe m.in. z portami Adriatyku i Morza Północnego" - czytamy dalej.

PKP Cargo zakończyło rozbudowę poznańskiego obiektu terminowo. Wykonawcą robót budowlanych była firma Skanska.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej