"Zgodnie ze strategią konsekwentnie rozbudowujemy sieć dystrybucji. Nowe punkty zlokalizowane w Gliwicach, Świętochłowicach i Piekarach Śląskich pozwolą umocnić pozycję Grodna w tym perspektywicznym regionie" - powiedział prezes Andrzej Jurczak, cytowany w komunikacie.

Po transakcji sieć Grodna będzie liczyć 49 własnych punktów sprzedaży oraz 1 franczyzowy. Wszystkie zlokalizowane są w kluczowych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gliwicach, Poznaniu, Wrocławiu, podano także.

"Spółka ocenia, że przejęte punkty mogą wygenerować rocznie kilka mln zł przychodów" - czytamy w komunikacie.

Obecnie Grodno dysponuje asortymentem 24 tys. artykułów. Planowana liczba pozycji asortymentowych na koniec 2016 r. to około 35 tys. artykułów. W szczególności spółka zamierza rozwijać produkty dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED i oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę.

Grodno S.A. jest jednym z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim. W październiku 2015 r. przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect