Warszawa, 14.02.2017 (ISBnews) - Strategia Orange Polska pozostaje niezmienna, ale operator reaguje na wolniejszą od oczekiwań jej monetyzację, poinformował członek zarządu ds. finansowych Maciej Nowohoński.
"Strategia pozostaje niezmienna. Natomiast są pewne akcenty, które powinniśmy zaadresować, czyli że monetyzacja strategii jest wolniejsza, niż oczekiwano wcześniej. Stąd decyzja o odpisie w wynikach za 2016 r. oraz chęć odniesienia się do perspektyw długoterminowych w lipcu" - powiedział Nowohoński podczas spotkania z dziennikarzami.
Wskazał, że obszary które są odpowiedzialne za wolniejszą monetyzację to ARPU postpaid (operator zdobywa klientów z niższym ARPU) i obecne oczekiwania w tej kwestii są niższe niż do tej pory. Ponadto następuje większa "degradacja" biznesu na ADSL przez rozwój LTE.
Członek zarządu operatora oczekuje za to, że nowa oferta Love powinna wzmocnić pozycję Orange na rynku usług konwergentnych, co również przełoży się na ostateczne decyzje i założenia co do perspektywy długoterminowej, której prezentacja założona jest w lipcu.
"Widzimy okienko szansy do wypełnienia rynku ofertami konwergentnymi" - stwierdził Nowohoński.
Jednym z podstawowych celów operatora jest też odzyskanie tendencji wzrostowej na bazie użytkowników internetu szerokopasmowego (broadband).
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).
(ISBnews)