Warszawa, 28.03.2019 (ISBnews) - 11bit studios stawia sobie za cel tworzenie gier będących alternatywą dla tytułów kategorii AAA, nastawia się na multiplatformowość, poinformował prezes Grzegorz Miechowski.
"Nowe cele średnioterminowe 11bit to zwiększanie skali działania i potencjału komercyjnego, multiplatformowość, czyli tworzenie gier jednocześnie na wszystkie kluczowe platformy. Chcemy realizować 3 wewnętrzne projekty równolegle, a w wydawnictwie 4 premiery rocznie. Aktywnie tu szukamy, pomógł nam bardzo Moonlighter w kwestii pozyskiwania kolejnych umów licencyjnych" - powiedział Miechowski podczas konferencji prasowej.
Zarząd 11bit studios podkreślił, że strategiczne cele to zwiększanie skali i potencjału gier jako alternatywy dla kategorii AAA.
W 2019 r. spółka planuje premierę "Children of Morta" w ramach działalności wydawniczej na wszystkich kluczowych platformach. "Moonlighter", "TWoM", "Beat Cop" pojawią się na kolejnych platformach. Spółka wprowadza Moonlightera na rynek japoński. Ponadto szykuje płatne DLC dla "Frostpunk" (o skali podobnej do głównej fabuły) i "Moonlighter". Ponadto szykuje dwie nowe umowy wydawnicze i 2 projekty wewnętrzne w ramach rozwoju studia deweloperskiego.
"Budujemy zespoły, które już funkcjonują i dlatego możemy rozpocząć kolejne projekty własne. Szykujemy też 2 kolejne ogłoszenia związane z naszymi IP w 2019" - dodał Miechowski.
Według jego słów, nowe wewnętrzne projekty będą podobne skalą do "Frostpunk".
Spółka pracuje również nad nowymi kanałami dystrybucji, by wzmacniać pozycje biznesową i maksymalizować przychody z gier. W efekcie ma "duże" umowy z Microsoft, czy Epic na dodatkowe szacowane min. 3 mln USD "bez kanibalizacji dotychczasowej sprzedaży", podkreślił zarząd.
11bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r.
(ISBnews)