Facebook, założony zaledwie pięć lat temu w akademiku na Harvardzie, ma dziś 400 mln użytkowników i jest największym na świecie portalem społecznościowym. Jednak jego fantastyczna ekspansja sprawiła, że coraz częściej staje się on przedmiotem zainteresowania regulatorów i obrońców prawa do prywatności, którzy kwestionują kierunek rozwoju takich stron.
Strony społecznościowe z definicji budzą kontrowersje związane z polityką prywatności. Dotyczy to między innymi należących do Google’a usług YouTube i Buzz, ale wygląda na to, że to Facebook najbardziej nadstawia karku.

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: "Firmy reklamowe chcą więcej informacji o użytkownikach portali społecznościowych"

Z dalszej części artykułu dowiesz się m.in. co jest w stanie zrobić Bruksela, aby zwiększyć ochronę prywatności na portalach społecznościowych, dlaczego Kanada zagroziła Facebookowi sądem oraz jak Facebook reaguje na zarzuty poszczególnych krajów.

Reklama