W przetargu wpłynęło 7 ofert od firm i konsorcjów, o wartości od 556 mln zł do 847 mln zł brutto. Najniższą ofertę w wysokości 556 mln zł brutto złożyła firma Alpine Bau. Druga ofertę, w wysokości 590 mln zł brutto, dało konsorcjum Polimeksu-Mostostal, a trzecią w wysokości 608 mln zł brutto konsorcjum Eurovii.

"Po formalnym sprawdzeniu ofert, zostanie wyłoniony zwycięski wykonawca. Nastąpi to w ciągu 3 tygodni" - powiedział ISB w piątek Artur Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA. Nie chciał jednak skomentować, czy GDDKiA może wybrać firmę Alpine Bau, z którą rozwiązała wcześniej umowę na tym odcinku z powodu opóźnień w budowie, a która teraz zaproponowała najniższą cenę.

Alpine Bau przegrała w sprawie "starego kontraktu" w sądach wszystkich instancji, które potwierdziły zasadność postępowania GDDKiA, czytamy w komunikacie GDDKiA. Według GDDKiA, wykonawca w czasie dwuletniej obecności na placu budowy nie wybudował ani jednego kilometra autostrady, a z 33 obiektów mostowych zrealizował jedynie 8. Tymczasem na dzień rozwiązania kontraktu (18 grudnia 2009 r.) zaawansowanie prac powinno sięgać 85 proc.

Obecnie GDDKiA liczy, że prace na odcinku Świerklany-Gorzyczki rozpoczną się na przełomie III i IV kwartału 2010 roku i będą trwać 18 miesięcy. Zakończą się przed piłkarskimi mistrzostwami UEFA Euro 2012.

Reklama