Nowy szef Whitebread ogłosił pięcioletni plan ekspansji dla hoteli Premier Inn oraz sieci kawiarni Costa, podnosząc budżet grupy o 75 procent, czyli do 350 mln funtów- pisze The Guardian. Andy Harrsion, prezes Costa powiedział, że chce, by liczba pokoi w Premier Inn przekroczyła liczbę 65 tys. w Wielkiej Brytanii a bary kawiarniane zwiększyły ilość do 3,5 tys. Rozwój jest równy 50-procentowemu wzrostowi wielkości Premier Inn, który obecnie ma 42 219 tys. pokoi. Plan oznacz też, że wielkość sieci kawiarni Costa podwoi się.

>>> Czytaj też: Starbucks chce podbić polski rynek kawiarni

Costa ściga się z światowym liderem w branży Starbucksem, który jest numerem jeden na rynkach poza granicami Wielkiej Brytanii, takimi jak Chiny, Rosja, Europa Środkowa, Bliski Wschód oraz Indie. Prezes Harrsion liczy na przekroczenie liczby 1500 sklepów na zagranicznych rynkach w swoim pięcioletnim planie. Prezes odnosi się szczególnie optymistycznie wobec joint ventures w Chinach. Chociaż przychody Whitebread wzrosły o 20 procent do 287,1 mln funtów, wartość akcji firmy spadła o 57 pensów, do 16,80 funtów za akcję. Stało się to po tym, gdy firma ogłosiła spowolnienie swojej sprzedaży.

Reklama

Whitebread dobrze prosperował w czasie kryzysu dzięki obniżeniu cen za nocleg w Premier Inn do 19 funtów za dobę. Według analityka Keitha Bowmana z Hargreaves Lansdown, impas w wydatkach konsumentów czy rosnące ceny kawy i żywności nie nastrajają już tak optymistycznie. Whitebread chce także otworzyć sieć 2000 punktów samoobsługowych Costa Express. Stanie się to dzięki zeszłomiesięcznemu zakupowi maszyn vendingowych Coffee Nation za 59,5 mln funtów. Zakup Coffee Nation umieszcza sieć kawiarni Costa na pozycji lidera na kawowym rynku samoobsługowym.

ikona lupy />
Kawiarnia sieci Starbucks w Nowym Jorku / Bloomberg