W ubiegłym tygodniu odbyła się premiera najnowszej wersji tabletu Apple – iPad’a 3. Szacuje się, że w ciągu pierwszego weekendu sprzedano ponad 3 mln. To kolejny rekord amerykańskiej spółki.
Po raz pierwszy iPada wprowadzono na rynek w 2010 roku. Obok iPhone’a to druga najbardziej dochodowa gałąź sprzedaży Apple.
>>> Czytaj też: Świat oszalał na punkcie Apple'a: dziś rynkowa premiera nowego iPada [ZDJĘCIA]
Nowy tablet jest wyposażony w ekran wysokiej rozdzielczości i szybszy procesor. Główny dyrektor wykonawczy spółki, Tim Cook, powiedział, że według niego, w przyszłości tablety, takie jak iPad ,wyprą z rynku komputery osobiste.
Spółka Apple sprzedała 15,4 mln iPadów w pierwszym kwartale rozliczeniowym, który zakończył się 31 grudnia 2011 r. Nowe urządzenie trafiło do sklepów w Australii, Kanadzie, Niemiec Japonii, Puerto Rico, Singapuru, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, na Wyspy Dziewicze w USA i do Hong Kongu. 23 marca ruszy sprzedaż w kojonych 24 krajach.
Fenomen Apple polega na skutecznym marketingu i technologii, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Na całym świecie fani urządzeń firmy stworzonej przez Steve’a Jobsa spekulują na temat innowacji w firmie jeszcze długo przed wprowadzeniem nowych produktów na rynek.
>>> Czytaj też: Tak się przyciąga klientów - zobacz futurystyczne sklepy Apple Store (ZDJĘCIA)