„W połowie lutego oddano do eksploatacji ponad pięciokilometrowy odcinek toru nr 2 na odcinku Trzciana – Rudna Wielka” – czytamy w nadesłanej do redakcji informacji prasowej PKP PLK.

>>> Czytaj też: Podróż PKP z Krakowa nad morze: 7 zł 40 gr za godzinę

Oddany do użytku odcinek stanowi fragment modernizowanej trasy łączącej Kraków z Rzeszowem. Zakończenie inwestycji o łącznej wartości 4,7 mld zł zaplanowano na 2014 r. Dzięki unowocześnieniu trasy Podłęże – Rzeszów czas podróży z Krakowa do stolicy Podkarpacia ma skrócić się o 71 min. Prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h a towarowych do 120 km/h.

O pracach na linii kolejowej E30/C-E 30 pisaliśmy kilka miesięcy temu. Przypomnijmy, że łączna długość trasy przeznaczonej do zmodernizowania wynosi 138,7 km, z czego na 2012 r. zaplanowano znaczną część prac.

Reklama

Zbliża się koniec pierwszego kwartału, a PKP PLK chwali się oddaniem jednego toru, kilkukilometrowej długości. Choć zima nie sprzyja pracom budowlanym, nie wydaje nam się, by zakończony etap prac stanowił powód do dumy. Rzut oka na mapę planów prac wskazuje raczej na to, że modernizatorów linii kolejowej Podłęże – Rzeszów czekają pracowite miesiące.

>>> Zobacz też: Polska kolej: historia upadku

Redakcja Forsal.pl trzyma kciuki za postęp prac na trasie z Krakowa do Rzeszowa. Jak na razie pierwsze koty poszły za płoty.

ikona lupy />
Odcinek Podłęże – Rzeszów, plan prac na 2012 r., fot. mteriały prasowe PKP PLK / Media