Jak podała agencja Lusa, Rosjanie będą wytwarzać samoloty we współpracy z portugalską spółką Aeronautica.

"Nasz portugalski partner będzie miał znaczący wpływ zarówno na proces produkcji maszyn lotniczych, jak też na ich finalną cenę" - powiedział dyrektor generalny spółki MVEN Victor Ermolenko.

Przedstawiciel rosyjskiego inwestora ujawnił, że Aeronautica wzięła na siebie koszty związane ze zdobyciem odpowiednich certyfikatów dla samolotów wytwarzanych w Portugalii.

Linia produkcyjna rosyjskiego modelu samolotu dla rolnictwa Farmer-2 powstanie do końca tego roku na terenie zakładów firmy Aeronautica w Ponte de Sor. Montaż pierwszych jednostek lotniczych ma być rozpoczęty w grudniu br.

Reklama

Większość wytwarzanych w Portugalii maszyn lotniczych Farmer-2 trafiać będzie na zagraniczne rynki.

"Jednym z głównych kierunków ich zbytu będą pozaeuropejskie kraje języka portugalskiego, takie jak m.in. Brazylia i Angola. Z naszych wstępnych analiz wynika, że może tam trafić ponad 100 maszyn Farmer-2" - poinformował Wiktor Ermolenko.

Według szacunków kierownictwa MVEN koszt wytworzenia jednego samolotu Farmer-2 w Rosji sięga około 100 tys. euro.

"To o trzy razy mniej w porównaniu z podobnymi maszynami produkowanymi przez naszą zagraniczną konkurencję" - dodał Ermolenko.

Rosyjski MVEN w swoich zakładach w Kazaniu poza maszynami lotniczymi dla rolnictwa produkuje też małe samoloty pasażerskie Kinetik oraz Murena.