Wartość inwestycji wynosi 76,69 mln zł brutto. Połowa kosztów zamówienia zostanie pokryta ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W postępowaniu przetargowym wzięło udział 3 wykonawców, a kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty były cena i okres gwarancji. Termin realizacji zamówienia wynosi nie więcej niż 18 miesięcy od daty podpisania umowy.
„Podejmowane przez nas inicjatywy służą podniesieniu standardu technicznego i technologicznego naszego parku taborowego. Jeszcze w 2015 roku chcemy dysponować większą liczbą lokomotyw i wagonów nowych lub zmodernizowanych niż starych. Poza modernizacją lokomotyw spalinowych, kupujemy też 10 nowych modeli, które będą przeznaczone do prowadzenia pociągów na liniach niezelektryfikowanych. Działania te służą podniesieniu oferowanego pasażerom standardu" - powiedział prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, cytowany w komunikacie.
Dzięki modernizacji lokomotywy będą emitować mniej spalin i hałasu. W połowie z modernizowanych lokomotyw oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, wykonawca dokona wyposażenia w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną.
Zmodernizowane lokomotywy będą pracować przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim oraz Gdynia Grabówek, podały także PKP Intercity.
Obecnie PKP Intercity realizuje projekty taborowe na kwotę blisko 4,2 mld zł, z czego część kosztów pokryta będzie z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013.