W jego ocenie, spółka, posiadająca dziś ok. 34% rynku farmaceutycznego, będzie nadal rosnąć m. in. dzięki kolejnym akwizycjom.

"Przychody spółki w 2013 r. powinny być na poziomie ok. 6 mld zł, ale patrząc na sytuację rynkową, ten poziom zostanie prawdopodobnie przekroczony. Dlatego nadal podtrzymujemy naszą prognozę zysku netto na poziomie 77 mln zł" - powiedział Dzik podczas Capital Market Day, którego agencja ISBnews jest patronem medialnym.

Wiceprezes dodał, że spółka liczy na równie dynamiczny rozwój w kolejnych latach. Szczególnie, że po ostatnich akwizycjach przychody w 2014 r. sięgną min. 7,5 mld zł. Jednym z pomysłów jest silny rozwój marek własnych.

"Mamy wielką przewagę nad konkurentami, ponieważ docieramy do 10 tys. aptek, z ok. 13 tys. działających na polskim rynku. Oczekujemy, że w tym roku portfolio produktów w portfolio sięgnie 205, a ten segment wygeneruje 5,4 mln zł zysku netto wobec 1,7 mln zł w roku 2012" - powiedział Dzik.

Reklama

Wiceprezes przypomniał, że mimo obowiązywania w 2014 r. ustawy refundacyjnej ograniczającej marże, Neuca liczy na systematyczny wzrost przychodów oraz zysków. Wynikać ma to zarówno z efektów rosnącego rynku, jak i akwizycji.

"Chcemy budować marki własne, realizować rozwój organiczny, nie powiedzieliśmy także ostatniego słowa, jeśli chodzi o akwizycje. Mimo to nie zmieniamy także naszej polityki dywidendowej, chcemy ją regularnie wypłacać, ale konkretne rekomendacje będą zależeć od sytuacji w danym roku, np. skali akwizycji" - podsumował Dzik.

Prezes zaznaczył jednak, że konsolidacja rynku i kolejne przejęcia nie nastąpią szybko, raczej nie w tym i przyszłym roku. Obecnie bowiem nie ma na rynku atrakcyjnych podmiotów do przejęcia, szczególnie, gdy trzy największe podmioty kontrolują obecnie 75% rynku.

Grupa Neuca jest największym hurtowym dystrybutorem farmaceutyków w Polsce. Jej udział rynkowy na koniec grudnia 2012 roku wynosił 27,6%. Leki dystrybuowane przez Neuca pochodzą od 700 czołowych producentów z całego świata. Grupa, poprzez spółkę Synoptis Pharma, prowadzi również działalność w zakresie zarządzania markami własnymi: Apteo i Nursea.