"Po analizie aktualnej sytuacji na rynku usług telekomunikacyjnych, uwzględniając nowe trendy oraz możliwości technologiczne spółek grupy i zakres ich pełnej oferty produktowej, podjęta została decyzja o wydzieleniu z MNI Telecom SA części infrastrukturalnej, w skład której wchodzą między innymi: centrum kolokacji Warszawie, ringi światłowodowe w Warszawie, Łodzi, Białymstoku, międzymiastowa sieć światłowodowa licząca blisko 1000 km, miejskie sieci dostępowe w blisko 50 miastach" - czytamy w komunikacie.

W oparciu o posiadane i rozbudowywane zasoby infrastrukturalne (sieci szkieletową i dystrybucyjne, punkty dostępowe) na terenie województwa małopolskiego świadczone będą usługi zarówno dla części abonenckiej Grupy jak również na rzecz innych operatorów, podano również.

"Cześć abonencka pozostanie w dotychczasowej strukturze spółki MNI Telecom SA, która po wydzieleniu części infrastrukturalnej zmieni swoją nazwę na MNI Centrum Usług" - czytamy dalej.

Celami MNI Centrum Usług będzie zwiększenie sprzedaży i udziału w rynku obszarze usług convenience store, zwiększenie przychodu przypadającego na zarejestrowanego klienta bazy spółek grupy MNI, zwiększenie retencji klientów grupy MNI i uzyskanie synergii zasobów grupy MNI w ich monetyzacji – wykorzystanie kanałów medialnych do komunikacji oraz kolportażu oferty MNI, dosprzedaż usług innych spółek grupy do baz własnych i pozyskanych, oferowanie usług finansowych, ubezpieczeniowych, turystycznych, telekomunikacyjnych, reklamowych, jak też sprzedaż urządzeń i akcesoriów.

Reklama

Głównymi kanałami sprzedaży spółki MNI Centrum Usług będą sieci partnerskie wielkopowierzchniowych sklepów bez specjalizacji, sprzedaż telefoniczna (Call Center własne spółek grupy MNI), sprzedaż bezpośrednia w sieci własnej sklepów detalicznych i Punktów Obsługi Klienta (POK) – na bazie punktów obsługi MNI CU oraz franczyza, sieć sprzedaży door-2-door, obsługiwana przez bezpośrednich sprzedawców własnych lub kontraktowanych.

"Działania marketingowe MNI Centrum Usług będą obejmowały zarówno obszar ATL, jak i BTL (z wykorzystaniem grupy kanałów iTV, telemarketing oraz działania typu outdoor z wybranymi partnerami sprzedażowymi). W obszarze public relations dla Grupy, MNI Centrum Usług prowadzić będzie intensywne działania promocyjne i edukacyjne nt. nowych kierunków rozwoju zarówno Grupy MNI jaki i wybranych spółek, z uwzględnieniem obecnego stanu zaawansowania prowadzonych prac oraz planowanych strategicznych działaniach rozwojowych" - poinformowano również w strategii.

W skład Grupy MNI wchodzą firmy działające w branży medialnej, w dziedzinie zaawansowanych usług dodanych do telefonii komórkowej, w telekomunikacji oraz turystyce. Spółka (początkowo jako Szeptel) jest notowana na warszawskiej giełdzie od 1999 r.