- Połączenia krajowe Ryanair z Gdańska i Wrocławia do Warszawy Modlin cieszą się wielką popularnością i cieszymy się, że możemy zaoferować trasę krajową z Krakowa do Gdańska - powiedziała podczas konferencji prasowej Katarzyna Gaborec, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Ryanair na Europę Środkową i Wschodnią. - Nie mamy wątpliwości, że nowe połączenia krajowe odniosą wielki sukces na polskim rynku - dodała.

Gaborec podkreśliła, że przewoźnik będzie konkurował z Eurolotem ceną i bardziej komfortowymi warunkami podróżowania, dzięki obsłudze połączenia samolotem 737-800.

>>> Czytaj też: Mikosz: LOT rozważa kontratak przeciwko Ryanairowi

- Widzimy potencjał w połączeniach krajowych, co pokazuje funkcjonowanie Eurolotu i wcześniejsze zainteresowanie ofertą OLT - powiedziała Gaborec.

Od kwietnia Ryanair leci w Polskę

Reklama

Wcześniej Ryanair informował o uruchomieniu połączeń Warszawa-Wrocław i Warszawa-Gdańsk, które rozpoczną loty od 2 kwietnia tego roku. Od lipca ruszają samoloty na trasie Kraków - Gdańsk, trzy połączenia tygodniowo, sprzedaż biletów na to połączenie rusza jutro.

Port lotniczy w Krakowie jest drugą bazą Ryanair w Polsce. W 2013 r. Ryanair przewiózł z/do Krakowa 1,7 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 18 proc. rok do roku.

Wysokość dotychczasowej sprzedaży biletów linii lotniczych Ryanair na startujące w kwietniu połączenia krajowe z Warszawy przekroczyła oczekiwania przewoźnika, poinformowała Katarzyna Gaborec. - Jest ryzyko ekonomiczne, bo będziemy obsługiwać połączenia dużymi samolotami, ale spodziewamy się tutaj dużego sukcesu. Spodziewaliśmy się, że wyniki sprzedaży biletów będą słabsze, a jest bardzo dobrze, jesteśmy bardzo zadowoleni - powiedziała Gaborec. Dodała, że jeśli popyt na połączenia okaże się większy, Ryanair będzie zwiększać frekwencję lotów.

Zaskakująco dobra współpraca z Modlinem

Oceniając kilkumiesięczną współpracę linii lotniczych z Portem Lotniczym Warszawa-Modlin, po powrocie przewoźnika na to lotnisko, Gaborec podkreśliła, że Ryanair jest z niej "bardzo zadowolony, a pasażerowie w krótkim czasie przyzwyczaili się do lotów z tego portu". Według niej, przeniesienie się z Lotniska Chopina do Modlina nie miało znacznego wpływu na liczbę pasażerów.

Podkreśliła, że Ryanair nadal prowadzi rozmowy na temat otwarcia bazy w Modlinie, ale decyzja uzależnione to będzie od wyników prowadzonych negocjacji i możliwości flotowych. Wątpliwe jest, aby do otwarcia bazy doszło w tym roku, możliwe jest to jednak w przyszłym.

Według dyrektor, polski rynek przewozów lotniczych nadal ma bardzo duży potencjał dla niskokosztowego przewoźnika, jakim jest Ryanair. Pozostaje największym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej obok Węgier i Litwy. Ma także nieznacznie wyższy od pozostałych potencjał wzrostowy, ponieważ "świadomość latania, możliwości korzystania z tanich lotów ciągle wzrasta w Polsce".

>>> Czytaj też: Kulisy infoafery: amerykańskie koncerny miały cały system korumpowania Polaków