Część środków potrzebnych na realizację kontraktu PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

„Zakup 20 EZT to  kolejny element programu inwestycyjnego PKP Intercity o wartości blisko 7 mld zł. Nowoczesne i komfortowe pociągi połączą m.in. Jelenią Górę z Białymstokiem, czy Lublin z Bielsko Białą.  Pasażerowie pojadą nimi pod koniec 2015 roku" – powiedział członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych, Paweł Hordyński, cytowany w komunikacie.

Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity będą przystosowane do prędkości 160 km/h, spełniając wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS). 20 pociągów będzie obsługiwało trasy: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała, podano także.

>>> Polska Pesa podbija Moskwę. Dostarczy 120 supernowoczesnych tramwajów do Rosji. Czytaj więcej

Pociągi będą wyposażone w: zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rozbudowany system informacji pasażerskiej czy miejsca do przewozu rowerów. W toaletach pojawią się przewijaki dla niemowląt.

Jak informuje PKP IC, wykonawca dostarczy pociągi do końca października 2015 r. 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dołączy do 20 składów, które dla PKP Intercity produkuje konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz Newag S.A.

Zgodnie z założeniem pierwszej części inwestycji, pociągi będą kursować na trasach Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków, Gdynia - Katowice (przez Łódź) oraz Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Poznań). 

>>> Pesa wyprodukuje 30 tramwajów 134N Jazz dla Warszawy za 168 mln zł brutto