Polskie trolejbusy trafią do Hiszpanii do końca roku. Sześć Solarisów Trollino 12 będzie wykonanych w wersji MetroStyle, którą charakteryzuje nowoczesne wzornictwo. System trakcyjny trolejbusów dostarczy czeski producent Skoda Electric. Pojazdy zostaną dodatkowo wyposażone w zestaw baterii umożliwiający jazdę bez wykorzystania zasilania z sieci trakcyjnej. Linie trolejbusowe w Castellón składają się bowiem z kilku fragmentów, gdzie nie można zastosować pantografów.

Trolejbus musi mieć także możliwość autonomicznego dojazdu do stacji diagnostycznej. Baterie umieszczone w Trollino będzie można ładować w dwojaki sposób - podczas regularnego kursowania, jak również w zajezdni, za pomocą znajdujących się tam zewnętrznych ładowarek.

Jedną z ciekawostek wyposażenia pojazdów będzie system Optiboard, który umożliwia precyzyjne podjeżdżanie trolejbusów do zatoki przystankowej bez ingerencji kierowcy.

- Konsekwentnie wzmacniamy naszą pozycję na rynku hiszpańskim, gdzie nasza marka jest coraz lepiej rozpoznawalna i cieszy się bardzo dobrą opinią - powiedział Martin Gruber, członek zarządu Solaris.

Reklama

>>> Polski eksport w ciągu 13 lat zwiększył się sześciokrotnie. Czytaj więcej

Solaris Bus & Coach S.A. jest polskim producentem autobusów miejskich, trolejbusów, autobusów międzymiastowych i specjalnych oraz tramwajów. Od 1996 roku firma wyprodukowała blisko 10 000 autobusów, które jeżdżą po drogach 28 krajów w ponad 500 miastach. Założycielami i właścicielami Solaris Bus & Coach S.A. są Solange i Krzysztof Olszewscy.