"Reklama mobilna nadal notuje trzycyfrowy wzrost, dynamicznie rosną wydatki na reklamę wideo online i social media, a także umacnia się pozycja reklamy rich-media, dzięki czemu reklama graficzna jest liderem dynamiki" – czytamy w komunikacie.

W informacji zaznaczono, że biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, trzy największe formaty zanotowały wzrosty, a czwarty utrzymał zeszłoroczny poziom przychodów.

"Najważniejszym kanałem jest nadal reklama graficzna (display), która pozyskała 43 proc. udziału, czyli 1,1 pkt proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Display zawdzięcza duży wzrost głównie dynamicznie rozwijającemu się wideo online (33 proc. wzrostu rok-do-roku), popularności mediów społecznościowych (44 proc. wzrostu) oraz umacniającej się pozycji rich-media (37 proc. wzrostu)" - czytamy dalej.

Na kolejnym miejscu ponownie znalazł się marketing w wyszukiwarkach (SEM). Format ten utrzymał 35-proc. udziału w torcie, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 11 proc. r/r. Na dalszych pozycjach znalazły się Ogłoszenia (14 proc. udziału) oraz E-mail (5 proc. tortu reklamowego online). Wart odnotowania jest także dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną, która ponownie osiągnęła trzycyfrowy wzrost względem roku wcześniejszego (106 proc.), wskazuje raport.

Reklama

>>> Smartfon na kredyt jest dużo tańszy niż u operatora