"Będą to salony zarówno w dużych aglomeracjach (Warszawa, Kraków), jak i w mniejszych miastach, w których do tej pory nie było Empiku (tj. Mława, Brodnica, Grójec czy Kutno)" - powiedział Szymanowski, cytowany w komunikacie.

Od początku 2014 roku Empik otworzył już 6 salonów o średniej powierzchni 250 m2. Są wśród nich sklepy w formacie Express. Sklepy w tym koncepcie mają mniejszą powierzchnię niż tradycyjne salony Empiku (od 100 do 200 m2). Dotychczas zostało otwartych 8 sklepów w formacie Empik Express, podała spółka.

"Po roku od uruchomienia tego konceptu oceniamy, że został on bardzo dobrze przyjęty przez klientów. Spośród wszystkich formatów Empiku - Express ma najbardziej lokalny charakter, dlatego stale obserwujemy reakcje odbiorców w poszczególnych lokalizacjach - co pozwala nam jeszcze lepiej dopasowywać ofertę" - dodał Szymanowski.

Prezes zaznaczył, że do końca 2014 roku planowane jest otwarcie kolejnych kilku salonów w tym modelu. Rozwijana będzie także sieć Empik.

"Monitorujemy rynek dostępnych, nowych powierzchni. Chcemy docierać do jeszcze większej liczby pasjonatów kultury i odbiorców spragnionych nowości książkowych, muzycznych, filmowych czy multimedialnych. Wybieramy miejsca o dużym przepływie klientów - galerie handlowe (dobre lokalizacje z komplementarną ofertą), centra miast, ale również i dworce. W najbliższych miesiącach zostanie otwarty na przykład Empik na dworcu Warszawa Centralna oraz wrocławskim dworcu PKP. Do końca 2014 roku sieć Empik będzie obejmować min. 215 salonów" - podsumował Szymanowski.

Reklama

Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F) jest wiodącym wielokanałowym dystrybutorem dóbr konsumenckich. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion S.A. jako spółka holdingowa.