LPP realizuje zapowiadaną wcześniej ekspansję na rynek niemiecki, a celem zarządu jest dalsza ekspansja na Zachód, mająca na celu intensywny rozwój firmy oraz umocnienie jej pozycji na arenie międzynarodowej.

"Otwarcie salonu w Berlinie podkreśla naszą strategię ekspansyjną, która ma na celu otwarcie sklepów w czołowych lokalizacjach największych miast niemieckich. Do końca tego roku otworzymy jeszcze 3 salony Reserved na tym rynku" - powiedział wiceprezes odpowiedzialny za markę Reserved w kraju i za granicą, cytowany w komunikacie.

"Niemcy to największy rynek odzieżowy w Europie, czwarty pod względem wielkości na świecie, bardzo dojrzały i ukierunkowany na obecność międzynarodowych marek. Działamy w biznesie, w którym podstawą jest ciągłe szukanie nowych możliwości rozwoju. Chcemy być obecni na najbardziej prestiżowych ulicach modowych w Europie"- dodał Dyka.

Na mocy podpisanej umowy, w Berlinie powstanie nowy sklep flagowy LPP, usytuowany w prestiżowym położeniu, przy handlowej ulicy Tauentzienstraße 18.

Reklama

"Zgodnie z założeniami inwestycyjnymi, w ostatnim kwartale 2016 roku, LPP będzie sprzedawało tam produkty marki Reserved na prawie 2000 m² powierzchni. Z kolei w innej lokalizacji, w ponad 300 tys. mieście Mannheim, sieć odzieżowa Rererved będzie wynajmować w Pałacu przy handlowej ulicy Planken powierzchnię handlową sięgającą aż 2400 m²" - podała spółka.

>>> Czytaj też: Optymalizacja podatkowa: Oszustwo czy kreatywny sposób na oszczędności?

Pierwszy salon Reserved w Niemczech otwarto we wrześniu br. w Centrum Handlowym Palais Vest w Recklinghausen, kolejne otwarcia będą miały miejsce w październiku tego roku w Stuttgarcie i Bremie oraz w grudniu w Hanowerze.

Niemcy stanowią pierwszy krok w ekspansji LPP na Zachód. Równocześnie koncern rozpoczyna działalność w zupełnie nowych dla siebie rejonach – jesienią salony wszystkich marek LPP zostaną otwarte w Chorwacji, a w Katarze, pierwszej bliskowschodniej lokalizacji na początku 2015 roku zostanie otwarty salon flagowej marki Reserved.

Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, a na 2016 rok planowana jest premiera kolejnej. W 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 mln sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Na koniec czerwca powierzchnia sklepów grupy liczyła 674 m2. Liczba sklepów sięgnęła 1488, w tym 410 Reserved, 379 Cropp, 326 House, 243 Mohito i 104 Sinsay.

Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Przychodach ze sprzedaży wyniosły 4.116,27 mln zł w 2013 r.