PKN Orlen i Tesco rozpoczęły testowanie nowego format sklepu typu convenience na stacjach sieci Orlen. W ramach programu testowego, planowane jest stworzenie 10 sklepów Tesco express na wybranych stacjach paliw na terenie całej Polski. Program testowy potrwa rok, podał PKN Orlen. Pierwszy obiekt w tej konwencji został otwarty na ul Bennetta 2 (przy lotnisku Okęcie) w Warszawie.

"Podejmując współpracę pilotażową z Tesco liczymy na wypracowanie rozwiązań, które zapewnią naszym klientom wygodę i szybkość dokonywania codziennych zakupów podczas wizyty na stacji paliw. Liczymy, że efekty naszej współpracy spotkają się z uznaniem naszych obecnych klientów i zachęcą nowych nabywców do odwiedzania stacji naszej sieci" - powiedział dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej Marek Balawejder, cytowany w komunikacie.

W materiale podkreślono, że Tesco express na stacjach Orlen "to nie tylko nowa marka i wnętrze, ale przede wszystkim znacznie poszerzony asortyment" oferujący świeże produkty, w tym owoce i warzywa na wagę, produkty brandowe i marki własne firmy Tesco. Klienci będą mogli korzystać w nowych sklepach Tesco express zarówno z kart Vitay (Orlen), jak i zbierać punkty na kartach Clubcard (Tesco).

PKN Orlen posiadał na koniec września br. 1.757 stacji paliw (w tym 265 pod logo Bliska) wobec 1.778 na koniec 2013 r. (Bliska: 358)

Reklama

Grupa PKN Orlen zarządza siedmioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie. Skonsolidowane przychody koncernu sięgnęły 113,85 mld zł w 2013 r.

Tesco jest czołową siecią detaliczną na polskim rynku, z ponad 450 super- i hipermarketami oraz usługą zakupów z wykorzystaniem internetu. Zatrudnia 30.000 osób i oferuje produkty 1.500 polskich dostawców.

>>> Czytaj też: Katastrofalne wyniki finansowe Tesco. Akcje ostro dół. Prezes rezygnuje