"Wszystkie raporty firm badawczych wskazują na dalszy wzrost wydatków reklamowych w Polsce w kolejnych latach, w szczególności tych realizowanych w internecie. Zdecydowana większość działalności Grupy K2 opiera się o projekty realizowane w internecie z istotnym elementem technologii. Zamierzamy utrzymać tempo wzrostu przychodów operacyjnych na poziomie ok. 15% r/r i dalej pracować nad poprawą rentowności działalności" - powiedział ISBnews Tomczyk.

W jego ocenie, szczególną rolę we wzrostach odegra działalność mediowa, w tym projekty oparte o marketing w wyszukiwarkach i autorską technologię modelowania atrybucyjnego, co pozwala zarządzać wydatkami mediowymi we wszystkich kanałach online i offline, uzyskując najlepsze zwroty z wydatkowanych pieniędzy.

"Strategiczny alians z Codemedia pozwoli nam startować w większych przetargach i uzyskać bardziej atrakcyjne warunki zakupu mediów. Rozwijane będą również usługi z zakresu marketing automation oraz innowacji produktowych w ramach K2 Distruption Lab" - dodał prezes Grupy K2.

Wskazał jednocześnie, że wchodząca w skład grupy spółka Fabrity skupi się przede wszystkim na realizacji projektów za granicą, które zaczęła pozyskiwać przez partnera w Wielkiej Brytanii.

Reklama

>>> Czytaj też: Grupa K2 chce zwiększyć marżę EBIT z przychodów operacyjnych do 10 proc.

"Dysponujemy największym w Europie Środkowo-Wschodniej zespołem certyfikowanych programistów wdrażających rozwiązania oparte o platformę światowego lidera rozwiązań BPM (Business Process Management) firmę K2.com. Spodziewamy się poprawy marż w tym segmencie biznesu ze względu na zwiększenie eksportu usług. W 2015 do grona klientów Fabrity dołączyły takie firmy jak: PGE Systemy, Bayer, Wirtualna Polska, PKP PLK, Hochtief, Mahle" - powiedział Tomczyk.

W 2016 roku K2 zamierza skupić się także na dalszym dynamicznym rozwoju spółki Oktawave, która specjalizuje się w świadczeniu usług w chmurze obliczeniowej w modelu IaaS.

"Oktawave to biznes skalowalny, w dużej części samoobsługowy. Właściwa strategia pozwoliła na uczynienie z niego najszybciej rosnącej spółki naszej Grupy, której roczne dynamiki przychodów sięgały 100%. Spółka z powodzeniem konkuruje z globalnymi graczami obecnymi w Polsce. Do grona klientów dołączają coraz większe podmioty, a obecne zwiększają wydatki. Nowi klienci to m.in.: Morele.net, Volvo Cars Poland, Finhouse, Centrum Nauki Kopernik, Brainly.com, Sanplast, Edipresse, LPP. Komercyjnie uruchomiona została również platforma Market Aplikacji, która umożliwia producentom oprogramowania oferowanie własnych rozwiązań w modelu SaaS w oparciu o naszą infrastrukturę. Rozważamy także większe zaangażowanie na rynkach zagranicznych, w zrównoważony sposób inwestując pieniądze w stopniowe uruchamianie kolejnych usług w nowych krajach oraz budowę drugiego centrum danych poza granicami Polski" - stwierdził prezes K2.

>>> Czytaj też: Grupa k2 oczekuje poprawy w 2015, pokaże kierunki rozwoju pod koniec XI

Tomczyk poinformował, że miniony rok może uznać za udany. "Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych dynamik zarówno po stronie przychodów, jak i wyników. Konsekwentnie realizowaliśmy plany założone na rok 2015 w zakresie pozyskiwania nowych kontraktów, jak również rozwoju usług Grupy K2. Do grona klientów w obszarze reklamowym dołączyły takie marki, jak: H&M, Żywiec Zdrój (Danone), Ultimo, Coty, Raiffeisen Polbank czy Edipresse. Za najważniejsze wydarzenie w minionym roku dla Grupy K2 mogę uznać powołanie do życia Newnited, czyli strategicznego aliansu z agencją Codemedia. Pod koniec roku uruchomiliśmy również K2 Disruption Lab, który wspomaga koncerny w tworzeniu nowatorskich produktów i usług przy współpracy ze światem startupów. Pierwsze efekty nowych inicjatyw będą widoczne już w pierwszej połowie 2016 r." - podsumował prezes.

Grupa K2 Internet działa w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Spółka jest notowana na GPW od 2008 roku.