Warszawa, 04.08.2016 (ISBnews) - Rośnie rola technologii wśród firmy z branży dóbr konsumpcyjnych - już 30% firm korzysta z usług analityków danych, a w ciągu najbliższych dwóch lat ten odsetek się podwoi, wynika z badania KPMG „Global Consumer Executive Top of Mind Survey 2016"
"Żeby skutecznie konkurować na globalnym rynku w warunkach stale zmieniającej się demografii, nawet obecnie najlepsi w swojej klasie detaliści i producenci dóbr konsumpcyjnych potrzebują jeszcze głębszego, bardziej wielowymiarowego zrozumienia swoich klientów" - powiedział szef zespołu doradców dla rynku dóbr konsumpcyjnych Andrzej Bernatek, cytowany w komunikacie.
Firmy z branży dóbr konsumpcyjnych inwestują w coraz bardziej inteligentne analizy i technologie. Blisko 30% menedżerów twierdzi, że obecnie korzysta z usług analityków danych. Odsetek ten podwoi się w ciągu najbliższych dwóch lat, podano również.
"Oczekuje się również, że wzrośnie wykorzystanie technik takich jak analiza predykcyjna (o 59%), analiza tzw. ścieżki klienta (o 54%) i sztuczna inteligencja (o 43%). Wśród pozostałych technologii analitycznych, których wzrost przewidywany jest przez kadrę zarządzającą z branży dóbr konsumpcyjnych, można wyróżnić systemy śledzenia w czasie rzeczywistym, modelowanie scenariuszy i testów warunków skrajnych oraz ukierunkowanie na skalę mikro" - czytamy w komunikacie.
Pomimo istotnych inwestycji w zaawansowane technologie analityczne, z badania przeprowadzonego na 7100 konsumentach z 19 krajów wynika, że większość sprzedawców i producentów może nie przykładać należytej uwagi do podstawowych oczekiwań konsumentów. Ankietowani konsumenci jako dwa z trzech najważniejszych czynników branych pod uwagę przy wyborze marki lub sprzedawcy, wymieniają politykę zwrotów i różnorodność wariantów płatniczych, podano także.
"Ponad 75% kupujących wskazuje, że czołowym kryterium zakupowym jest przejrzyste i szczegółowe podanie informacji o produkcie – jedynie 42% menedżerów z branży uważa tę kwestię za ważną. Ponad połowa konsumentów ocenia, że czynniki środowiskowe i etyczne, mają istotny wpływ na decyzje zakupowe, jednocześnie z badania wynika, że kadra zarządzająca w branży dóbr konsumpcyjnych nie docenia roli tych czynników" - podsumowano w komunikacie.
Raport pt. „Global Consumer Executive Top of Mind Survey 2016" powstał na podstawie badania przeprowadzonego w styczniu i lutym 2016 r. na zlecenie KPMG International i organizacji The Consumer Goods Forum. W czwartej edycji badania uczestniczyło 400 osób należących do ścisłego kierownictwa firm działających w branży spożywczej i sektorze dóbr konsumpcyjnych w 27 krajach. W tym roku po raz pierwszy badanie objęło dodatkowo 7 100 konsumentów z 19 krajów, którzy wypełnili ankiety online.
(ISBnews)