Na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Snapchacie pojawiały się posty w 22 językach. Internauci w mediach społecznościowych komentowali wydarzenia w Polsce, udostępniali grafiki i nagrania wideo.

Od 25 lipca do 1 sierpnia fani oficjalnych profili ŚDM w mediach społecznościowych przesłali łącznie 4,2 mln wiadomości, komentarzy i postów.

Globalny profil ŚDM na Facebooku odnotował w tym czasie 2,6 mln unikalnych użytkowników, a w ciągu ok. 90 dni przed ŚDM - 5,3 mln unikalnych użytkowników. O ŚDM na Facebooku najchętniej wspominali Polacy, Brazylijczycy, Włosi, Amerykanie, Meksykanie.

Od 25 lipca do 1 sierpnia internauci 14,5 tys. razy wspomnieli o ŚDM na Twitterze.

Reklama

Tylko w ostatnim dniu ŚDM, 31 lipca, w mediach społecznościowych 9,9 mln osób przeczytało informacje na temat ŚDM w Panamie, a posty dotyczące tego wydarzenia udostępniło ponad 44 tys. osób.

W ciągu ok. 90 dniu przed ŚDM profil ŚDM na Twitterze zaczęło śledzić 26 tys. nowych fanów, a konto na Facebooku wzbogaciło się o prawie 300 tys. fanów.

Komitet Organizacyjny ŚDM zaznaczył, że są to wstępne dane dotyczące aktywności użytkowników w mediach społecznościowych w czasie ŚDM. Ostateczny raport ma być gotowy do końca sierpnia. (PAP)