Zysk operacyjny wyniósł 69,94 mln zł wobec 69,39 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 77,87 mln zł wobec 75,79 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 706,95 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 587,22 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Za nami kolejne bardzo dobre miesiące w grupie, w których ponownie poprawiliśmy nasze kluczowe wyniki operacyjne. W pierwszej kolejności należy podkreślić ponad 26-proc. wzrost przychodów. Wpływ na to miały m.in. rozszerzanie asortymentu oraz jego lepsze dopasowanie do potrzeb klientów z różnych segmentów cenowych, a także wprowadzone przez nas podwyżki cen produktów w pierwszym i drugim kwartale, w odpowiedzi na rosnące koszty. Nasze wyniki wspierał również utrzymujący się duży popyt na części samochodowe, zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju. W kolejnych miesiącach roku nadal zamierzamy wykorzystywać dobrą koniunkturę w branży" - powiedział prezes Aleksander Górecki, cytowany w komunikacie.

"Kontynuujemy naszą ekspansję zagraniczną i zwiększamy sprzedaż na nowych rynkach. Nasz eksport wzrósł o ponad 40% r/r, co oznacza, że po raz kolejny sprzedaż zagraniczna była nieznacznie wyższa niż sprzedaż krajowa. Choć sprzedaż eksportowa charakteryzuje się niższą marżą brutto, to warto podkreślić, że nadal utrzymujemy rentowność brutto ze sprzedaży na wysokim poziomie. Naszym celem jest dalsze zwiększanie udziału sprzedaży zagranicznej w przychodach" - dodał.

W I poł. 2022 r. spółka miała 102,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 93,37 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 346,52 mln zł w porównaniu z 1 062,91 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2022 r. wyniósł 102,89 mln zł wobec 89,44 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,26 mld zł w 2021 r.

(ISBnews)