Zysk operacyjny wyniósł 69,38 mln zł wobec 304,87 mln zł zysku rok wcześniej.

Wynik na certyfikatach inwestycyjnych sięgnął 86,33 mln zł w II kw. 2022 r. wobec 305,51 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Z uwagi na doświadczenie, szeroką sieć kontaktów i partnerów, MCI posiada duży dostęp do nowych projektów inwestycyjnych. W szczególności bardzo dynamiczny rozwój branży internetowej stwarza wiele możliwości inwestycyjnych. Spółka ma stabilną sytuacją finansową, jednakże ze względu na systematycznie zwiększające się naprężenia geopolityczne na świecie, trwający konflikt zbrojny w Ukrainie i idące za tym szeroko zakrojone sankcje nałożone przez państwa zachodnie na Rosję (agresora), rozpadowi ulegają globalne powiązania pomiędzy gospodarkami oraz istotnym ograniczeniom ulega swoboda w przepływach kapitału, surowców, towarów i usług. Powyższe czynniki mogą ograniczać możliwości pozyskiwania nowego finansowania oraz możliwości inwestycyjne Grupy MCI" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

"Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, że dzisiejsza sytuacja kryzysowa będzie wpływała na weryfikację i urealnienie wycen na rynkach kapitałowych, nadchodzące lata mogą być dla MCI bardzo atrakcyjne pod kątem dokonywania nowych inwestycji w szczególności, że grupa dysponuje własną istotną płynnością, która może być wykorzystana na nowe inwestycje" - czytamy dalej

W I poł. 2022 r. spółka miała 1,08 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 466,92 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik na certyfikatach inwestycyjnych wyniósł odpowiednio: 3,5 mln zł w porównaniu z 348,63 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2022 r. wyniosła 1,04 mln zł wobec 466,94 mln zł zysku rok wcześniej.

MCI Capital jest jednym z największych technologicznych funduszy inwestycyjnych w Europie Środkowej. Fundusz inwestuje 25-100 mln euro w cyfrowych czempionów: spółki technologiczne, spółki przechodzące transformację cyfrową oraz infrastrukturę IT. Fundusz był zaangażowany m.in. w Mall.cz (e-commerce, Czechy), WP.pl (media cyfrowe, Polska), Invia (e-travel, CEE), Dotpay/eCard (fintech, Polska), iZettle (fintech, global) oraz ATM SA (centra danych, Europa).

(ISBnews)