Strata operacyjna wyniosła 1,09 mln zł wobec 0,95 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 32,42 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 31,44 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I-III kw. 2022 r. spółka miała 6,7 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1,39 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 94,25 mln zł w porównaniu z 78,93 mln zł rok wcześniej.

"Łączna sprzedaż towarów, materiałów i usług osiągnięta w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku była wyższa o 19,4% wobec analogicznego okresu 2021 roku, który objęty był kategorycznymi restrykcjami epidemiologicznymi łącznie z okresowym zamknięciem sklepów w wielkopowierzchniowych centrach handlowych. Porównując sprzedaż III kwartałów 2022 r. z takim okresem roku 2019 (czyli sprzed wybuchu epidemii COVID-19) należy zauważyć poziom sprzedaży mniejszy o 8%. Pozytywną informacją jest uzyskany wzrost marży na sprzedaży z 55,5% w III kwartałach 2021 r. do 57,4% w III kwartałach 2022 r. Wraz ze wzrostem przychodów wobec analogicznego okresu roku poprzedniego zwiększeniu (o 29,8%) uległy koszty działalności operacyjnej bez wartości sprzedanych towarów i materiałów, co w części wynikało z efektu niskiej bazy (otrzymanego dofinansowania wynagrodzeń za styczeń, luty, maj, czerwiec i lipiec 2021 r., zwolnienia z opłacania składek ZUS za marzec 2021 i zwolnienia z płacenia kosztów związanych z najmem obiektów sklepowych w okresie ich zamknięcia) a w części ze wzrostu wszystkich pozycji kosztów oprócz amortyzacji. Koszty te były jednocześnie o 3,4% większe niż w okresie III kwartałów 2019 r." - czytamy w raporcie.

W konsekwencji powyższego grupa w okresie trzech kwartałów 2022 r. poniosła stratę na sprzedaży w wysokości 3,5 mln zł, tj. o 2,9 mln zł większą niż rok wcześniej, dodano.

"Kolejnymi czynnikami wpływającymi na wynik netto było poniesienie kosztów odsetek od leasingu oraz wysokich ujemnych różnic kursowych spowodowanych głównie wyceną walutowych zobowiązań z tytułu leasingu. Ich wysokość była na wyższym poziomie jak rok wcześniej, przez co wynik netto za okres trzech kwartałów 2022 r. ukształtował się na poziomie -6 703 tys. zł wobec -1 394 tys. zł w okresie trzech kwartałów 2021 r." - czytamy dalej.

Solar podkreśla, iż grupa kapitałowa według stanu na 30 września 2022 roku zachowała stabilność finansową, charakteryzującą się wystarczającym poziomem środków pieniężnych (6,6 mln zł) oraz brakiem źródeł finansowania w postaci kredytów i pożyczek, jednocześnie mając dostępny do uruchomienia kredyt w rachunku bieżącym. Wg stanu na koniec III półrocza 2022 r. grupa posiada trochę zwiększone ponad średni poziom wieloletni zobowiązania wobec ZUS w związku z uzyskanymi odroczeniami terminów płatności składek.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2022 r. wyniosła 6,64 mln zł wobec 1,46 mln zł straty rok wcześniej.

Solar Company jest właścicielem marki odzieżowej Solar, skierowanej do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych. Spółka jest notowana na GPW od 2012 r.

(ISBnews)