Zysk operacyjny wyniósł 14,08 mln zł wobec 7,62 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 233,49 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 154,79 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I-III kw. 2022 r. spółka miała 5,3 mln zł jednostkowego zysku netto w porównaniu z 11,86 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 609,19 mln zł w porównaniu z 424,39 mln zł rok wcześniej.

Spółka podkreśla, że wróciła na rynek ukraiński. W okresie 9 miesięcy 2022 r. Answear.com osiągnął 16,7% wzrostu na tym rynku, pomimo że w pierwszym półroczu sprzedaż była wstrzymana przez okres ponad 2 miesięcy.

"Nasza strategia zakłada ekspansję zagraniczną i konsekwentne uruchamianie nowych rynków, jednak warto podkreślić, że tak dobrą dynamikę wzrostu zawdzięczamy naszym 'starym' rynkom, gdzie mamy - przez lata - wypracowaną bardzo mocną pozycję. Oczywiście nowe rynki już kontrybuują do naszych wyników, i na pewno będą dodatkowym paliwem wzrostu w kolejnych okresach" - powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.

Po 9 miesiącach br. EBITDA spółki wyniosła 37,3 mln zł, z kolei znormalizowana EBITDA (o wycenę ESOP i jednorazowe wydatki związane z pomocą dla Ukrainy), osiągnęła wartość 42,9 mln zł. Oznacza to rentowność EBITDA odpowiednio na poziomie 6,1% i 7%. Z kolei marża brutto w okresie 9 miesięcy wzrosła o 34% r/r do 246,3 mln zł, a średnia wartość zamówienia, poprawiająca rentowność transakcji, wzrosła do ponad 300 zł, podała spółka.

"Mimo zwiększonych wydatków marketingowych marżowość spółki po trzech kwartałach br. wygląda bardzo solidnie. Na poziomie EBITDA i marży brutto rośniemy o ponad 30% r/r. Marża % w trzecim kwartale była pod wpływem letnich wyprzedaży, co jest normalną sytuacją na rynku fashion, jednak warto pamiętać, że trwa teraz czwarty kwartał, który jest okresem żniw w naszej branży. Liczymy, że tak będzie również w tym roku" - skomentował dyrektor finansowy Jacek Dziaduś.

Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.

(ISBnews)