Zysk operacyjny wyniósł 44,76 mln zł wobec 49,27 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 309,85 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 272,3 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Na rynku krajowym, popyt w branży budowlano-montażowej w trzecim kwartale 2022 roku był niższy niż w okresach poprzednich. Powodem spowolnienia były wysokie ceny materiałów budowlanych, ograniczona dostępność materiałów i zasobów ludzkich oraz rosnąca inflacja. Również w innych krajach Europy koniunktura była słabsza, jednak sprzedaż Grupy Rawlplug w większości krajów była wyższa niż w latach 2020 i 2021. Wpływ na to miała wysoka dostępność produktowa, rosnąca popularność brandu Rawlplug oraz aktywność lokalnych sił handlowych. Spadek sprzedaży u niektórych dotychczasowych Klientów został zrekompensowany sprzedażą u nowych klientów. Wpływ na dobry wynik miała także sprzedaż na nowych dla Rawlplug rynkach europejskich (Portugalia, Włochy, Turcja)" - czytamy w raporcie.

Na Bliskim Wschodzie oraz w Azji koniunktura była bardzo wysoka. Po poluzowaniu obostrzeń covidowych nastąpił gwałtowny skok sprzedaży w większości krajów, szczególnie w Indiach, Tajlandii i Singapurze, ale również w Izraelu czy Australii. W tych regionach sprzedaż była wyższa od planowanej, podano także.

W I-III kw. 2022 r. spółka miała 104,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 92,08 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 938,05 mln zł w porównaniu z 759,41 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 27,09 mln zł wobec 48,95 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Rawlplug zajmuje się opracowywaniem innowacyjnych rozwiązań z zakresu technik zamocowań, ich projektowaniem, produkcją i dystrybucją. W 2019 r. miała 813,73 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)