"Przede wszystkim chcemy utrzymać wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży w TIM. Po publikacji wyników sprzedaży w pierwszym kwartale widać, że jesteśmy w dobrym momencie, żeby ten cel zrealizować" - powiedział Nosal podczas telekonferencji.

Spółka zakłada m.in. rozwój alternatywnych modeli sprzedaży oraz poszerzenie oferowanego asortymentu. W planach jest także wykorzystanie trendu rozwoju w obszarze OZE, w szczególności fotowoltaiki, a także szerzej efektywności energetycznej.

"Przekroczenie 5% udziału fotowoltaiki w sprzedaży raczej nas nie interesuje. Realizujemy sprzedaże do małych instalatorów" - zaznaczył członek zarządu.

Kolejne środki do osiągnięcia celu to optymalizacja wykorzystania sił sprzedażowych i intensyfikacja działań marketingowych w internecie.

Reklama

W spółce zależnej 3LP celem na ten rok jest wzrost skali działalności w zakresie świadczenia usług logistyki kontraktowej dla klientów zewnętrznych, w szczególności poprzez wydłużenie horyzontu przy zwiększonym zakresie współpracy z dotychczasowymi klientami, pozyskanie nowych klientów zewnętrznych i świadczenie dodatkowych usług uzupełniających (m.in. spedycyjnych).

W 2020 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy TIM sięgnęły 1 064,87 mln zł w 2020 r. wobec 890,04 mln zł rok wcześniej. Przychody w ujęciu jednostkowym wyniosły 935,73 mln zł wobec 798,42 mln zł rok wcześniej.

TIM jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na GPW.

(ISBnews)