"Obserwujemy zwiększone zainteresowanie wypłatami gotówki zarówno w oddziałach, jak i w bankomatach. PKO Bank Polski jest dobrze przygotowany na tę sytuację, podobna miała już miejsce na początku 2020 r. tuż po wybuchu pandemii COVID-19. Bank dysponuje odpowiednimi zasobami gotówki i w większości oddziałów oraz bankomatów jest ona dostępna na bieżąco. W niektórych lokalizacjach, gdzie popyt na gotówkę jest szczególnie wysoki, przejściowo, do momentu dostarczenia jej kolejnego transportu, wypłata gotówki może być utrudniona. Są to jednak sytuacje, które mają charakter lokalny i krótkotrwały, a ich jedynym powodem są ograniczenia logistyczne" – podano w piątkowym komunikacie PKO BP.
Bank przypomniał także, że większe wypłaty gotówki w oddziałach trzeba awizować, czyli uprzedzić oddział o zamiarze wypłaty i umówić się na dogodny termin dokonania takiej operacji.
"Konieczność awizacji większych wypłat nie jest nowym rozwiązaniem - stosowana jest od wielu lat i wynika z konieczności zaplanowania z wyprzedzeniem odpowiednich dostaw gotówki. Wysokość wypłat, które trzeba wcześniej awizować, może być różna w zależności od oddziału" – stwierdzono w komunikacie banku.
PKO BP podał także, że zachęca wszystkich klientów do korzystania z rozwiązań bezgotówkowych, czyli przelewów, płatności kartowych i transferów BLIK.