Gazeta podkreśla, że dynamiczny wzrost jest m.in. efektem niskiej bazy spowodowanej słabymi wynikami w czasie pandemii. W pierwszym półroczu 2020 wartość rynku spadła o pond 15 proc. względem 2019 r., osiągając wartość 4 mld zł - wynika z danych Publicis Groupe.

Dodaje, że w tym roku budżet reklamowy badania straty. W pierwszym półroczu rynek był wart 4,8 mld zł, czyli o 20,5 proc. więcej niż w ub. roku i o 1,7 proc. więcej niż w 2019 r.

Jak pisze "PB", największy wzrost wydatków nastąpił w sektorze handlu (36.7 proc.) i żywności (22,8 proc.) Inwestycje reklamowe zmniejszyły tylko branża farmaceutyczna i medialna (w obu przypadkach o 1,6 proc.).

Reklama

Gazeta podaje, że wzrost zanotowały wszystkie media z wyjątkiem prasy i kina. Najbardziej, bo prawie 24 proc. wzrosły wydatki na reklamę w internecie. Wyniosły 2 mld zł i tym samym wyprzedziły telewizję zajmując pierwsze miejsce w mediamiksie na polskim rynku.