Berlińska premiera niedrogiego modelu Dolphin Surf marki BYD wywiera większą presję na europejskich producentów, zmuszając ich do produkcji tańszych samochodów z napędem elektrycznym.

Nowe chińskie auto będzie oferowane w trzech cenach. Najtańsza wersja, o zasięgu 322 kilometrów, ma kosztować 22 990 euro. Cena najdroższego modelu o zasięgu 507 kilometrów ustalono na poziomie 24 990 euro.

Jednak do końca czerwca klienci będą mogli kupić nowe auto w promocyjnej cenie. Jak poinformował w środę szef sprzedaży Patrick Schulz, w tym czasie wszystkie trzy wersje będą dostępne w obniżonej cenie od 19 990 do 24 990 euro.

W Polsce cena modelu Dolphin Surf zaczyna się od 82 700 zł lub 42 700 zł w programie NaszEauto. Nowy model BYD jest dostępny również w finansowaniu od 399 zł lub z ubezpieczeniem za 1 zł.

Rośnie presja na europejskich producentów

Jak zauważa Reuters nowy model chińskiego producenta wywiera dodatkową presję na europejskich producentów samochodów, zmuszając ich do oferowania tańszych aut elektrycznych. Jednak nie będzie to łatwe, ponieważ koszty w dalszym ciągu stanowią główną barierę utrudniającą szersze wprowadzenie tego typu pojazdów.

Obecnie tylko kilka modeli dostępnych w sprzedaży w Europie ma cena poniżej 20 tys. euro. Należą do nich Dacia Spring czy Leapmotor T03.

W tym roku do sprzedaży trafi 11 nowych modeli w cenie poniżej 25 tys. euro, w tym Volkswagen ID.2, Renault R5, Fiat Grand Panda i Hyundai Inster.

Maria Grazia Davino, regionalna dyrektor zarządzająca chińskiej firmy, w segmencie aut kompaktowych dostrzega szansę dla BYD. W jej ocenie segment kompaktowy w Europie ma ogromny potencjał.

BYD notuje doskonały początek roku

Agencja Reuters podała, że firma BYD modernizuje swoje europejskie operacje po wcześniejszych strategicznych potknięciach. Największy obecnie producent pojazdów elektrycznych na świecie, poszerza sieć dealerską, oferuje więcej pojazdów hybrydowych i zatrudnia menedżerów z doświadczeniem lokalnym.

Jak się wydaje posunięcia te przynoszą już pozytywne skutki, co najlepiej widać po szybko rosnących wynikach sprzedaży. Jak pokazują dane niemieckiego urzędu ds. motoryzacji KBA, w ciągu pierwszych czterech miesięcy roku sprzedaż w Niemczech osiągnęła poziom 2791 aut, podczas gdy w całym 2024 roku BYD sprzedał w Niemczech 2891 pojazdów.

Podobny sukces można zaobserwować w całej Europie, gdzie sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła czterokrotnie do 37 201 samochodów.

A to nie koniec planów ekspansji firmy. Jak powiedziała Davino, w tym roku BYD wejdzie na 12 nowych rynków w Europie, a liczba punktów sprzedaży wzrośnie do ponad 1000.

Źródło: Reuters