Zysk operacyjny wyniósł 4,44 mln zł wobec 7,15 mln zł zysku rok wcześniej.

Reklama

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 117,2 mln zł w 2022 r. wobec 82,81 mln zł rok wcześniej.

"Wzrost przychodów o 41% odbył się kosztem nieznacznej utraty marży. Wynik finansowy został obciążony poprzez znaczne wzrosty nakładów na marketing i promocję sklepu Centrumrowerowe.pl." - napisał prezes Ryszard Zawieruszyński w liście do akcjonariuszy.

Podstawowymi kategoriami tworzącymi przychód w 2022 roku były części rowerowe, których udział w sprzedaży wyniósł 27,8%, następnie akcesoria rowerowe 26,7%, rowery 25,6% oraz odzież rowerowa 18%. Wszystkie oferowane kategorie odnotowały dynamiczne wzrosty w porównaniu do roku poprzedniego. Najbardziej rozwijała się sprzedaż rowerów. Wpływ na to miała promocja własnej kolekcji rowerów Oxfeld i Unity, podano w sprawozdaniu zarządu.

W 2022 roku spółka wraz ze wzrostem wolumenu obniżyła rentowność brutto na sprzedaży, która wyniosła 30,49% i była o 1,92 pkt proc. niższa od roku ubiegłego. Obniżeniu uległy również wskaźniki rentowności. Rentowność EBITDA wyniosła 5,86% wobec 10,79% rok wcześniej, rentowność EBIT - 3,79% wobec 8,63% w 2021 r.

Wzrost kosztów sprzedaży o 66% (z 16,321 mln do 27,145 mln) był w głównej mierze związany z wydatkami na kampanię reklamową oraz obsługą rosnącej sprzedaży, podano także.

"Zeszły rok wykorzystaliśmy ponownie na rozbudowę kadry menadżerskiej, zwiększenie jakości obsługi klienta (2. miejsce w Polsce spośród wszystkich sklepów rankingu Opineo), a także poprawę logistyki i efektywności działania magazynu. Udało się nam nawiązać szereg kontaktów handlowych dzięki którym w naszej ofercie pojawiło się wiele nowych produktów" - czytamy również.

Dadelo zostało przejęte w 2017 roku przez notowaną na GPW spółkę Oponeo.pl. Spółka prowadzi sprzedaż online przez sklep internetowy działający pod marką centrumrowerowe.pl. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w grudniu 2020 r.

(ISBnews)