Zysk operacyjny wyniósł 3,85 mln zł wobec 4,3 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 5,31 mln zł wobec 5,62 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 45,72 mln zł w 2022 r. wobec 30,17 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"W ujęciu finansowym spółka i Grupa PMPG Polskie Media S.A. może zaliczyć 2022 rok do udanych. Grupa podtrzymała dynamiczny rozwój osiągając wzrost przychodów na poziomie 52% r/r (45,71 mln zł, wobec 30,17 mln zł w 2021 r.). Tym samym zysk brutto ze sprzedaży zwiększył się o 59%. Zysk brutto całej Grupy zwiększył się o 28% r/r" - czytamy w liście zarządu do akcjonariuszy.

"Rośnie również liczba aktywnych subskrypcji naszych cyfrowych tytułów. Na koniec grudnia 2022 r. Wprost odnotowało 77-proc. wzrost sprzedaży subskrypcji w stosunku do końca grudnia roku poprzedniego. Zwiększyło się także zaangażowanie czytelników wprost.pl, czego najlepszym dowodem jest rosnąca liczba odsłon przypadająca na użytkownika. Wyrazem uznania użytkowników jest 20-proc. wzrost sprzedaży cyfrowych wersji (e-wydań) tygodnika 'Do Rzeczy'" - dodano.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 9,49 mln zł wobec 8,32 mln zł zysku rok wcześniej.

PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika "Wprost" oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy".

(ISBnews)