Zysk operacyjny wyniósł 0,66 mln zł wobec 0,33 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,66 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 10,32 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I-III kw. 2023 r. spółka miała 4,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 3,47 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 34,41 mln zł w porównaniu z 32,17 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,46 mln zł wobec 3,24 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

"W pierwszych trzech kwartałach 2023 roku Grupa Kapitałowa PMPG osiągnęła przychody ze sprzedaży usług, towarów i produktów na poziomie 34,4 mln zł. Osiągnięty przychód jest o 7% wyższy względem roku 2022. Koszt własny sprzedaży był wyższy o 2,8 mln zł r/r, którego zwiększenie było bezpośrednio związane ze wzrostem poziomu przychodów oraz wzrostem inflacji r/r. Koszty sprzedaży wzrosły o 0,6 mln zł a w obszarze kosztów ogólnego zarządu zanotowano wzrost o 0,5 mln zł. Grupa zamknęła pierwsze trzy kwartały br. zyskiem EBITDA na poziomie 1,5 mln zł. Zysk netto w wysokości 4,4 mln zł był wyższy o 1,0 mln zł r/r i wynikał z osiągniętego zysku na działalności finansowej. Uzyskany wynik na działalności finansowej był rezultatem odwrócenia odpisów aktualizujących aktywa finansowe, które zostały w 2023 roku spłacone przez wierzycieli. Odwrócenie odpisu dotyczyło spółki powiązanej Capital Point sp. z o.o. zaś łączna kwota spłat wyniosła 2,8 mln zł" - czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 3,69 mln zł wobec 7,82 mln zł zysku rok wcześniej.

PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika "Wprost" oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy".

(ISBnews)