Strata operacyjna wyniosła 67 mln zł wobec 56,5 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 88,6 mln zł wobec 89,3 mln zł zysku rok wcześniej.

"Strata z działalności operacyjnej w raportowanym okresie wyniosła 67,0 mln zł, w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego wynik był niższy o 10,5 mln zł. Na zmianę wyniku wpłynęły przede wszystkim wyższe koszty operacyjne, które zostały częściowo skompensowane wzrostem przychodów ze sprzedaży (+9,7%). Wyższe przychody i koszty operacyjne wynikają głównie z rozwoju modelu omnichannelowego w Grupie, dalszej ekspansji segmentu HalfPrice, jak i rozszerzenia dostępnego asortymentu wśród segmentów Grupy" - czytamy w raporcie.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 064,1 mln zł w I kw. wobec 1 882 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"W odniesieniu do porównywanego okresu, zmiana sprzedaży w sklepach porównywalnych wyniosła 9,1 mln zł (+1,6%). Wzrosty w placówkach porównywalnych odnotowano w szyldzie HalfPrice: (+28,0%), natomiast spadek (-2,1%) w sklepach CCC. Wpływ na zmianę przychodów w Segmencie Offline +114,4 mln zł w stosunku do roku poprzedniego miała sprzedaż w sklepach porównywalnych +9,1 mln zł oraz sprzedaż w sklepach pozostałych 105,3 mln zł. Średnia powierzchnia handlowa na koniec okresu (30.04.2023) wynosiła 693,8 tys. m2 (w porównaniu do roku ubiegłego jest to wzrost o 69,6 tys. m2 (HalfPrice +66,3 tys. m2; CCC +3,3 tys. m2)" - czytamy także.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2023/2024 wyniosła 3,9 mln zł wobec 20,4 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 123,2 mln zł w roku obrotowym 2022 r.

(ISBnews)