Zysk operacyjny wyniósł 23,6 mln zł wobec 8,2 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 130,25 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 96,51 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2023 r. spółka miała 54,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 12,84 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 233,54 mln zł w porównaniu z 187,72 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 113,11 mln zł wobec 73,87 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Spółka podała, że w I półr. 2023 r. średni dobowy ruch (ADT) na koncesyjnym odcinku autostrady A4 Katowice- Kraków wyniósł 46 067 pojazdów i był o 1,6% wyższy r/r (45 330 pojazdów). Przychody z poboru opłat w I półroczu 2023 r. wyniosły 230,76 mln zł, co stanowiło wzrost o 24,4% r/r (185,48 mln zł).

Reklama

Wartość nakładów inwestycyjnych poniesionych przez Grupę Stalexport Autostrady w I półroczu 2023 r. była równa 25,0 mln zł i obejmowała przede wszystkim prace budowlane realizowane na zarządzanym odcinku autostrady A4 Katowice-Kraków, podano także.

"Wydatki te związane były głównie z odwodnieniem śląskiego odcinka autostrady. Pozostałe nakłady inwestycyjne Grupy dotyczą m.in. zakupu sprzętu niezbędnego do bieżącego utrzymania autostrady, a także odtworzenia wyposażenia biurowego i środków transportu. Podana wyżej wartość nakładów inwestycyjnych zawiera również koszty nadzoru oraz projektowania" - czytamy w sprawozdaniu zarządu do wyników.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 57,04 mln zł wobec 46,9 mln zł zysku rok wcześniej.

Działalność Stalexport Autostrady i podmiotów wchodzących w skład jej grupy kapitałowej koncentruje się przede wszystkim na działalności autostradowej. Obejmuje ona eksploatację i utrzymanie odcinka autostrady A4 Katowice-Kraków.

(ISBnews)