Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Drogo, szybko i luksusowo - zestawienie wyjątkowych coupe

28 września 2016, 05:40
Według danych najchętniej modele te wybierają firmy. Klient instytucjonalny jest nabywcą luksusowego pojazdu aż w 86 procentach przypadków. Dodatkowo najczęściej korzysta z różnych form finansowania zakupu oraz wybiera wersje naprawdę bogato wyposażone. Dominacji firm starają się przeciwstawić klienci indywidualni. W pierwszej połowie roku 2016 ich udział w sprzedaży wzrósł o 26 procent. Jak w tej rzeczywistości odnajdują się samochody z nadwoziem typu coupe? Razem z kabrioletami zajmują 0,3 procenta całego rynku pojazdów osobowych w Polsce. Być może to nie rekord, jednak identyczna część tortu motoryzacyjnego przypadła chociażby limuzynom segmentu F, a zaledwie dwa razy wyższy wynik odnotowały duże MPV. - Rynek samochodów sportowych rośnie w Polsce bardzo płynnie. W naszym przypadku odnotowaliśmy w ostatnim roku wzrost na poziomie 46 proc, a w pierwszym półroczu 2016 sprzedaż wzrosła o kolejne 16 proc. - wyjaśnia Kamil Karasek, kierownik ds. kluczowych klientów w Lexus Warszawa Żerań - Samochody typu coupe zamawiają głównie klienci biznesowi, którym zależy na jak najmniejszym wkładzie finansowym. Stąd najczęściej wybieraną formą finansowania takiego zakupu jest leasing Smart Plan, który charakteryzuje się niską wpłatą wstępną na poziomie 5 lub 10 proc. W przypadku takiej oferty umowa jest na tyle elastyczna, że w ostateczności klient nie musi dokonywać wykupu samochodu. Może ten samochód oddać i wziąć następne nowe auto – podsumowuje Kamil Karasek.
Według danych najchętniej modele te wybierają firmy. Klient instytucjonalny jest nabywcą luksusowego pojazdu aż w 86 procentach przypadków. Dodatkowo najczęściej korzysta z różnych form finansowania zakupu oraz wybiera wersje naprawdę bogato wyposażone. Dominacji firm starają się przeciwstawić klienci indywidualni. W pierwszej połowie roku 2016 ich udział w sprzedaży wzrósł o 26 procent. Jak w tej rzeczywistości odnajdują się samochody z nadwoziem typu coupe? Razem z kabrioletami zajmują 0,3 procenta całego rynku pojazdów osobowych w Polsce. Być może to nie rekord, jednak identyczna część tortu motoryzacyjnego przypadła chociażby limuzynom segmentu F, a zaledwie dwa razy wyższy wynik odnotowały duże MPV. - Rynek samochodów sportowych rośnie w Polsce bardzo płynnie. W naszym przypadku odnotowaliśmy w ostatnim roku wzrost na poziomie 46 proc, a w pierwszym półroczu 2016 sprzedaż wzrosła o kolejne 16 proc. - wyjaśnia Kamil Karasek, kierownik ds. kluczowych klientów w Lexus Warszawa Żerań - Samochody typu coupe zamawiają głównie klienci biznesowi, którym zależy na jak najmniejszym wkładzie finansowym. Stąd najczęściej wybieraną formą finansowania takiego zakupu jest leasing Smart Plan, który charakteryzuje się niską wpłatą wstępną na poziomie 5 lub 10 proc. W przypadku takiej oferty umowa jest na tyle elastyczna, że w ostateczności klient nie musi dokonywać wykupu samochodu. Może ten samochód oddać i wziąć następne nowe auto – podsumowuje Kamil Karasek. / Bloomberg / Valentin Flauraud
Tendencje wzrostowe w segmencie samochodów premium są mocno widoczne na rynku polskim od dobrych kilku lat. Sprzedaż rośnie systematycznie, dzięki czemu według danych pochodzących z raportu PZPM, w roku 2015 auta luksusowe stanowiły aż 11 procent rynku, a ich zbyt osiągnął niemalże 40 tysięcy sztuk. Rok wcześniej liczba była o około 8 tysięcy sztuk niższa, co stanowiło wzrost o ponad 20 procent. W tym samym czasie rynek motoryzacyjny powiększył się o zaledwie 8 procent.
Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej