Napływające zamówienia, szczególnie na samochody elektryczne, są poniżej oczekiwań. Z wieloma dotychczasowymi strukturami, procesami i kosztami VW nie jest już konkurencyjny jako marka, powiedział Schaefer.

"Musimy zająć się krytycznymi kwestiami, w tym personelem"

Nie może być tak dalej, nie można się obejść bez "zauważalnych cięć". "Musimy zająć się krytycznymi kwestiami, w tym personelem" - mówił.

Reklama

Zarząd i rada zakładowa negocjują obecnie program zwiększenia efektywności, który ma przynieść łącznie dziesięć miliardów euro. "Jak wynika z komunikatu Schaefera zamieszczonego w firmowym intranecie, żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte", czytamy.

Oliver Blume, szef koncernu VW, postawił sobie za cel osiągnięcie rentowności na poziomie 10 procent do 2027 r., a podstawowa marka Volkswagen ma osiągnąć rentowność na poziomie 6,5 procent do 2026 r. Zysk operacyjny ma wzrosnąć o dziesięć miliardów euro, pisze "Zeit".