W piątek otwarty zostanie tunel pod Świną, łączący wyspy Uznam i Wollin - "tworząc jednocześnie trzeci stały dostęp do wakacyjnej wyspy Uznam (oprócz niemieckich mostów w Wolgast i Zecherin, które wymagają remontu). Polska potrzebowała zaledwie trzech i pół roku na zbudowanie 1800-metrowego przejścia przez Świnę" - zauważa "Ostsee Zeitung" (OZ), zwracając uwagę, że a budżet w wysokości 220 milionów euro "był ściśle przestrzegany".

"Z pewnością tunel pod Świną przynosi korzyści całemu Uznamowi. Ponieważ nowa droga dojazdowa ułatwia również wczasowiczom dotarcie do niemieckich kurortów nadmorskich, teraz jest jeszcze jedna alternatywa dla przyjazdu i wyjazdu. Jednocześnie jednak Polacy pokazują Niemcom porażki z poprzednich lat” - czytamy.

Nowy planowany most na Uznam, w tym obwodnica Wolgast, "był kilkakrotnie opóźniany i obecnie jego ukończenie planowane jest dopiero na 2028 rok. Na niemieckich drogach wyspy Uznam są duże korki, a dobra koncepcja dotycząca transportu autobusowego i kolejowego wciąż nie została wdrożona. Kraj związkowy i region muszą szybko działać i przyspieszyć realizację projektów. W przeciwnym razie wielu gości po prostu szybko przejedzie przez tunel do Polski - i zostanie tam na wakacje" - pisze “OZ”.

Z Berlina Berenika Lemańczyk (PAP)

Reklama