"Będziemy chcieli dopłatę w wysokości do 3 zł do wozokilometra utrzymać w kolejnych latach, ponieważ to determinuje samorządy do tego, aby organizować linie użyteczności publicznej" - powiedział podczas wtorkowego posiedzenia Sejmowej Komisji Infrastruktury Weber.

Wiceminister dodał, że resort pracuje nad mechanizmem wspierającym organizatorów przewozów o charakterze użyteczności publicznej w wymianę autobusów na bardziej ekologiczny, nowszy i wygodniejszy.

Reklama

"Jako Ministerstwo Infrastruktury bardzo mocny walczyliśmy, aby w jednym z obszarów Krajowego Planu Odbudowy znalazły się środki finansowe nie tylko na inwestycje drogowe czy kolejowe, ale również na zakup taboru nisko czy bezemisyjnego, i to się udało zrobić" - dodał Weber.

Wiceminister poinformował też, że Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad zmianą przepisów, które pozwoliłyby wojewodzie na zawieranie umów z przewoźnikami na kilka lat, a nie na rok, "dając pewność, dając stabilizację i dając przewidywalność korzystania z Funduszy rozwoju przewozów autobusowych".

W połowie maja ubiegłego roku weszła w życie ustawa o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, nowelizująca ustawę o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. W ramach nowelizacji zwiększona została stawka dopłaty do wozokilometra przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej z kwoty nie wyższej niż 1 zł do 3 zł.